Over ons

QSD BV is een Nederlands bedrijf dat zich richt op kwalitatieve maatwerk software ontwikkeling in Java en Scala. Binnen onze oplossingen werken wij naar een optimale balans tussen Total-Cost-of-Ownership (TCO), kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en onderhoudbaarheid.

Wij richten ons op het creëren van waarde voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door samen met onze opdrachtgevers niet alleen de opdracht uit te voeren maar verder te kijken naar de daadwerkelijke behoeften en daarbinnen te streven naar een optimale Return-On-Investment (ROI).

Samenwerking, vertrouwen, pro-activiteit, open communicatie, deelopleveringen en pragmatiek zijn kernwoorden voor onze manier van werken en dragen bij aan de resultaten van onze opdrachtgevers.

Historie

QSD is opgericht door Barre Dijkstra en Raymond Löhmer, en zij zijn beiden voor 45% aandeelhouder. De eerste werknemer, Alex Kuiper, is voor 10% aandeelhouder. Wij zijn QSD gestart omdat wij geloven in specialisatie en hebben gemerkt dat er ruimte is voor een echte specialist in software ontwikkeling in de Java en Scala markt.

Daarnaast hebben we gemerkt dat de dienstverlening en resultaten beter kunnen! Voor zowel opdrachtgevers als medewerkers.

Onze wens is om een mooi bedrijf neer te zetten waar kwaliteit de drijfveer is en niet het winstbejag. Wij werken vanuit langdurige relaties met onze opdrachtgevers door met ze samen te werken in partnerships en te werken vanuit openheid en gelijkwaardigheid. Onze medewerkers willen we de vrijheid geven om zichzelf te ontwikkelen. Dat betekent dat ze de verantwoordelijkheid krijgen maar zeker ook de bevoegdheid. Onze belangrijkste drijfveer is het leveren van waarde met een hoge kwaliteit en tegen een acceptabele prijs op een manier die plezierig is voor alle betrokkenen. Onder het motto: Doe wat je leuk vindt, doe het goed en het wordt een succes…

Raymond Löhmer

Alex Kuiper

Barre Dijkstra

Erik Mulder

Ivo Limmen

Jeroen Wijdemans

Onze Cultuur

Onze intrinsieke waarden en normen zijn klantgerichtheid, kwaliteit, openheid en respect.

Klantgerichtheid is naar onze mening mening richting iedereen. Keywords hierin zijn openstellen, luisteren en begrijpen. Pas dan kan je iemand helpen bij het realiseren van de doelen.

Kwaliteit is meetbaar en expliciet te maken en is voor iedereen anders. Wat wij dus altijd doen is het bepalen wie welke kwaliteit verwacht.

Openheid houdt voor ons in dat wij altijd een open mind hebben en open staan voor ideeën, voorstellen en mensen. Als u zaken doet met ons kunt u van ons altijd openheid verwachten. Openheid over kwaliteit, het project, het tarief, de keten en de marge.

Respect voor alles en iedereen is voor ons een intrinsieke waarde. Respect staat voor ons voor gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en eerlijkheid. Respect houdt ook voor ons in dat wij onze opdrachtgevers en medewerkers respectvol van informatie voorzien, ook al kan de boodschap confronterend zijn, maar altijd in het belang van de daadwerkelijke behoeften en de mens.