banner

Technical Management
ING

assignment_logo

Technical management

Tijdens de coronapandemie moesten veel mensen anders gaan werken. Zo ook de callcentermedewerkers en financieel adviseurs van ING. Alex heeft samen met het Twideo squad van ING een video conferencing oplossing ontwikkeld en geintegreerd in het Customer Interaction Platform. Dit is het globale platform waar callcenters van ING wereldwijd op draaien.

 

Als Chapter Lead IT had Alex tijdens dit project een dubbele rol. Chapter Leads zijn in eerste instantie de lijnmanager van de mensen in hun chapter. En dus ook verantwoordelijk voor de persoonlijke groei, kennisontwikkeling en performance evaluatie van hun mensen. Maar daarnaast werken Chapter Leads zelf ook actief mee als engineer in een squad. Het doel? Dat ze dicht op de praktijk staan en goed in staat zijn om zowel hun squad als chapter te coachen vanuit hun technische expertise.

 

Alex was onderdeel van het Twideo squad. Zij hebben de video conferencing oplossing voor ING ontwikkeld (Beeldgesprek). Omdat fysieke afspraken met klanten voor adviseurs grotendeels onmogelijk waren tijdens de coronapandemie, werd de mogelijkheid tot het doen van videogesprekken op afstand een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van deze adviseurs. We hebben deze oplossing gerealiseerd op basis van een Scala backend, en een frontend in Polymer 2. En het toffe is; de oplossing is inmiddels in meerdere landen live gegaan!

 

Alex, tegen welke uitdagingen liep jij aan tijdens dit project? “Ik vond vooral de combinatie van techniek en management heel uitdagend.”

 

Benodigde skills voor dit type opdracht

  • Management skills
  • Scala
  • Soft skills, zoals goed kunnen luisteren en doorvragen, teamspeler, eerlijk, open en respectvol

 

Meewerken aan een soortgelijke opdracht?

Stel je eigen functieprofiel samen, kom kennismaken en werk zoals jij dat wilt! Klik op de button hieronder om deze opdracht toe te voegen aan je functieprofiel.

Status: Voltooid
Voeg toe aan functieprofiel

Uitgevoerd door

Alex kuiper
Start: dec. 2019
Eind: jun. 2021

Brendan vertelt

Nadat ik een lange tijd bij hetzelfde bedrijf had gewerkt, was ik toe aan meer uitdaging en verdieping. QSD bleek voor mij de ideale werkgever. Er is altijd een ruime keuze uit leuke opdrachten, waarbij de uiteindelijke beslissing bij mij ligt. Regelmatig een etentje of bijvoorbeeld een hackathon is ideaal om elkaar weer te zien en ideeën uit te wisselen met je gelijkgestemde collega’s.

Brendan Keessen, Software Engineer

Maak kennis met Brendan